loading...

هزينه كاشت دندان

كاشت دندان يكي از درمان هاي دندان پزشكي است كه به منظور اصلاح وضعيت ظاهري، رفع مشكلات در تلفظ حروف و جويدن غذا و پر كردن جاي خالي دندان هاي از دست رفته، انجام مي شود.

بازدید : 561
11 زمان : 1399:2

آشنايي با تفاوت دندانپزشكي زيبايي با عمومي

يكي از مهمترين سوالاتي كه در خصوص دندانپزشكي مذكور پرسيده مي شود تفاوت آن با دندانپزشكي عمومي مي باشد كه در اين خصوص مي توان گفت، دندانپزشكي عمومي براي درمان هاي رايج از جمله جرم گيري، عصب كشي، كشيدن دندان و پر كردن دندان و در برخي مواقع براي عمل يا جراحي لثه ها و دندان هاي افراد به كار مي رود كه تمام متخصصان دندانپزشكي دوره هاي مختلف دندانپزشكي عمومي را سپري مي كنند. اين در حالي است كه دندانپزشكي زيبايي فقط به دنبال زيباسازي بوده و با استفاده از پيشرفته ترين دستگاه ها و مواد به دنبال زيبايي دهان افراد مي باشند. پيشرفت فناوري نيز در اين مسير كمك بسيار شاياني را براي پزشكان و بيماران داشته است به گونه اي كه درمان ها به شكل موثر، سريع و با درد بسيار كمتري مواجه هستند. البته امروزه بسياري از دندانپزشكان عمومي قدرت و توانايي انجام بسياري از اقدامات دندانپزشكان زيبايي را دارند و دوره هاي مختلف را در اين خصوص طي كرده اند. در ادامه مقاله سعي بر آن داريم تا در مورد برخي از اقداماتي كه توسط بهترين دندانپزشك زيبايي صورت مي گيرد توضيحات بيشتري را ارائه دهيم.

دندانپزشكي زيبايي چيست؟

آيا اطلاعاتي در مورد دندانپزشكي زيبايي داريد؟ آيا مي دانيد دندانپزشكي زيبايي شامل چه اقدامات و فرايند هايي مي باشد؟ از شما دعوت مي كنيم كه ما را تا پايان مقاله پيش روي خود همراهي كنيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را از اين طريق به دست بياوريد. دندانپزشكي زيبايي به شاخه اي از رشته ي دندانپزشكي گفته مي شود كه آميخته اي از علم و هنر بوده و باعث ايجاد زيبايي و سلامت در دندان ها و دهان افراد مي شود. امروزه بسياري از افراد جامعه در تمام كشورهاي جهان به دنبال زيبا ساختن دندان ها و لبخند خود هستند تا از اين طريق بتوانند توجه اطرافيان خود را به سوي خود جلب كنند از طرفي نيز بسياري از دندانپزشك خوب در تهران با انجام تبليغات بسيار گسترده سعي بر آن دارند تا بهترين و بي نظيرترين خدمات را در اين حوزه به بيماران خود ارائه داده و سهم خود را در زيبايي عموم افراد ايفا كنند. توجه داشته باشيد كه با بهره مندي از اين شاخه ي دندانپزشكي مي توانيد به جذابيت و زيبايي بسيار خاص و بي نظيري دست پيدا كنيد و يكي از جذاب ترين افراد در ميان دوستان و نزديكان خود به شمار بياييد.

اصلاح طرح لبخند

خدمات ارتودنسي در كلينيك دكتر ترابيان


داشتن دندان هايي مرتب، منظم و هم راستا در يك رديف، لازمه لبخندي زيبا و بي نقص مي باشد كه با روش هاي كاشت دندان، لمينت دندان و ارتودنسي و روش هاي تكميلي ديگر صورت مي گيرد كه لازمه آن انتخاب دندانپزشك خوب در تهران مي باشد حضور دندانپزشكان متخصص دراين كلينيك با دانش، مهارت و تجربه خود چنين لبخند كامل و زيبايي را به شما هديه مي كنند. براي دريافت مشاوره دندانپزشكي به كلينيك سيمادنت مراجعه نماييد و از خدمات ويژه ما بهره مند شويد.

شرايط مناسب براي كاشت دندان


جواب صادقانه در پاسخ به اين سوال كه به دفعات پرسيده مي شود، اين است كه اگر دندان جلوي شما كاملا از بين رفته باشد،كاشت دندان برايتان ضرورت دارد. اما براي انجام اين كار تنها سالم بودن دهان و بافت لثه كافي نيست. شرايط و بيماري هايي وجود دارند كه مي توانند بر درمان ايمپلنت تاثير بگذارند. به عنوان مثال بيماري هايي مانند سرطان، ديابت كنترل نشده، راديوتراپي آرواره، اعتياد به الكل، سيگار كشيدن و بيماري هاي پريودنتال مي توانند بر كاشت دندان جلو تاثير بگذارند. اين بيماري ها مانع از ادغام صحيح و قوي ايمپلنت با استخوان مي شوند. بنابراين اگر از هر كدام از اين بيماري ها رنج مي بريد، بايد دندانپزشك زيبايي و جراح خود را در جريان وضعيت پزشكي خود و درمان و داروهايي كه استفاده مي كنيد، قرار دهيد.

انواع لمينت ها

لمينيت ها دو نوعند :

  • لمينت سراميكي دندان ( روش غير مستقيم ) : اين لمينت دندان سراميكي از جنس سراميك يا در اصطلاح عاميانه تر از جنس چيني هستند. داراي ظاهري زيباتر بوده، ثبات رنگ بيشتري داشته و نسبت به لمينت هاي كامپوزيتي مقاوم ترند. اين ونيرها پس از قالب گيري در لابراتوار ساخته ميشوند. هزينه ي لمينت دندان با اين روش در مقايسه با روش ديگر بيشتر است.
  • لمينت كامپوزيتي ( روش مستقيم ) : در مقابل لمينت سراميكي ، كامپوزيت دندان قرار دارد كه نسبت به لمينت سراميكي تراش كمتري به دندان داده ميشود (و حتي در مواردي كه شرايط دنداني مناسب باشد بدون تراش انجام ميشود) ، ميزان پايش پذيري (براق تر شدن سطح) و عبور نور كامپوزيت دندان بيشتر است و تنوع رنگ بيشتري داشته (پس ميتواند كاملا همرنگ دندانهاي ديگر باشند). همچنين قيمت لمينت دندان با اين روش ارزان تر از روش ديگر است. (رجوع شود به قيمت كامپوزيت دندان)

هزينه ترميم لمينت دندان

بايد در نظر داشت كه هيچ عمل دنداني تا ابد دوام نخواهد آورد. در نتيجه دير يا زود شما بايد به فكر ترميم آن باشيد. خود اين هزينه ي تعمير و ترميم از فاكتور هايي است كه هنگام انتخاب نوع لمينت دندان، بايد به آن دقت كرد. اگر در دهه ي سوم زندگي تان هستيد، احتمالاً تا ۶ بار به روكش هاي جديد نياز خواهيد داشت، و در صورتي كه در دهه ي پنجم قرار داريد، دو يا سه مرتبه ي ديگر بايد به كلينيك دندانپزشكي دكتر ساسان ترابيان مراجعه كنيد.

هزينه كاشت دندان

نكته مهم اين است كه قيمت ترميم و جانشيني روكش هاي دندان، تقريباً با هزينه ي اوليه ي آن مساوي است و به اندازه ي همان دو جلسه زمان مي برد. اگر قصد تغيير فرم و شكل لمينت دندان خود را نداشته باشيد، احتمالاً اندكي در هزينه ها صرفه جويي خواهيد نمود. دندانپزشك شما قادر است تا با يك سرچ ساده در سوابق تان، دقيقاً شكل اوليهي لمينت دندان شما را پيدا كند.

بهترين و مطمئن ترين راه براي ذخيره كردن پول، محافظت از دندان هاي جديدتان است. اين امر شانس دوام آوردن آن را براي زماني طولاني، افزايش مي دهد.

هزينه هاي جانبي لمينت دندان

اين هزينه هاي جانبي لمينت دندان جزء مواردي هستند، كه كار شما را براي ذخيره ي بودجه تان سخت مي سازند. به عنوان نمونه شما در زماني كه روكش از آزمايشگاه به دست دندانپزشك برسد، بايد از يك روكش موقت كمك بگيريد. همچنين خرج ها و تغييرات ديگري ممكن است در گذر زمان نياز باشد، كه طبيعتاً موجب بيشتر شدن هزينه ها از پيش بيني تان مي گردد.

بازدید : 569
11 زمان : 1399:2

آشنايي با دندانپزشكي
دندانپزشكي يكي از شاخه هاي علم پزشكي است كه به سلامتي در قسمت دهان و دندان انسان مي پردازد. اين علم به تشخيص و درمان بيماري هاي مرتبط با دهان و دندان با توجه به علائم بيمار مي پردازد كه مي تواند شامل تجويز دارو، جراحي دندان و دهان و برخي اقدامات پيشگيرانه باشد.
از حوزه هاي تخصصي در اين رشته مي توان چنين نام برد:
  • بهداشت دهان و دندان
  • ريشه درماني
  • دندانپزشكي جرم شناسانه
  • جراحي دهان، فك و صورت
  • زيست شناسي دهان
  • راديولوژي دهان و دندان
  • بيماري هاي دهان

خدمات زيبايي دندان

از جمله خدماتي كه به طور عمومي در دندانپزشكي ها ارائه مي شود عبارتند از:
  • بررسي دندان و لثه
  • بررسي بافت هاي مربوطه
  • ارزيابي وضعيت دندان ها با تجهيزات پزشكي از جمله اشعه ايكس
  • تشخيص ناهنجاري ها و برنامه ريزي براي درمان آنها
از جمله خدمات تخصصي دندانپزشكي ها عبارتند از:
  • لمينت
  • ارتودنسي
  • جراحي هاي سينوس ليفت، فك و صورت
  • كاشت ايمپلنت هاي درماني
  • پروتز
  • خدمات زيبايي شامل طراحي لبخند، تزريق ژل و بوتاكس و سفيد كردن دندان ها
  • تنظيم خط لثه
  • كشيدن دندان عقل
  • فرنكتومي
  • جرمگيري
  • اسپيلنت
  • بريچ
  • روكش
  • ترميم
  • عصب كشي

دندانپزشكي زيبايي چيست

دندانپزشكي زيبايي چيست و شامل چه موارد مي شود؟

همه ما به اهميت داشتن لبخندي زيبا كه يكي از ويژگي هاي جذاب تر كردن افراد مي شود واقف هستيم و تلاش مي كنيم تا با رعايت نكات بهداشتي، دندان هاي خود را زيبا نگه داريم. اما اگر بخواهيم دندان هاي خود را كه دچار آسيب شده اند و يا به طور طبيعي با وضعيت بدي در كنار هم قرار گرفته اند، اصلاح كنيم، ما نياز به استفاده از روش هاي دندانپزشكي زيبايي داريم.
در دندانپزشكي زيبايي كه شاخه اي جدا از دندانپزشكي است، زيباسازي دندان ها و لبخند از اهداف اصلي اين نوع درمان ها مي باشد. با توجه به افزايش روزافزون تقاضاها و محبوبيتي كه زيبايي هاي دندان و لبخند در طول 50 سال اخير پيدا كرده است، اين رشته از اهميت بيشتري برخوردار شده است و به همين خاطر در اين زمينه پيشرفت هاي خوبي براي ارتقاي سطح زيبايي و سلامت دندان ها ايجاد شده است.
يكي از اهداف دندانپزشكي زيبايي، زيبايي دندان ها با افزايش ارتفاع آنها، سفيد كردن رنگ و اصلاح طرح لبخند است كه بيشتر در قسمت دندان هاي جلو مي باشد. با توجه به اينكه امروزه يا پيشرفت علم، درمان هاي زيادي در رابطه با زيبايي دندان ها بوجود آمده است، مي توان به انواع درمان هاي دندانپزشكي زيبايي اشاره نمود كه عبارتند از:
  • سفيد كردن دندان ها
  • كامپوزيت
  • لمينت سراميكي
  • روكش دندان
  • تغيير شكل لثه
  • افزايش طول تاج دندان
  • ايمپلنت دندان
در ادامه به معرفي كامل برخي از اين درمان ها شامل ارتودنسي، ايمپلنت، اصلاح طرح لبخند، لمينت و روكش دندان مي پردازيم.

آيا پرداخت هزينه اصلاح طرح لبخند ارزش دارد؟

اصلاح طرح لبخند بيماران تنها باعث زيبايي و بهتر شدن لبخندشان نمي شود، بلكه استفاده از روش هاي اصلاح طرح لبخند باعث مي شود كه ميزان سلامت دندان ها افزايش پيدا كند و از عمر بيشتري برخوردار باشند. علاوه بر اين از آنجايي كه سلامت دندان ها تاثير بسيار مستقيمي در سلامت ديگر ارگان هاي بدن دارد، بنابراين با اصلاح طرح لبخند خود، مي توانيد مانع از بروز بيماري هاي جسمي ديگر در خود شويد. به همين دليل هزينه اصلاح طرح لبخند، تنها هزينه اي براي زيبايي دندان هايتان نمي باشد، بلكه با اين كار در واقع براي سلامت جسماني خود هزينه مي كنيد.
از اين رو هزينه اصلاح طرح لبخند، مانند بسياري از هزينه هايي كه براي عمل هاي زيبايي صرف مي شود، بيهوده نخواهد بود و ارزش آن را دارد كه براي سلامتي خود اين هزينه را پرداخت نماييد.
هزينه خدمات زيبايي دندان

آگاهي از هزينه كاشت دندان

روش كاشت دندان يكي از محبوب ترين روش هايي است كه امروزه براي جبران دندان هاي از دست رفته مورد استفاده قرار مي گيرد و قيمت بالاي آن به يك دغدغه بزرگ براي افرادي تبديل شده است كه علاقه زيادي به بهره مندي از اين روش ها دارند. از آنجايي كه بيشتر تجهيزات مورد استفاده براي كاشت دندان از خارج از كشور وارد ايران مي شود و تمام هزينه هاي مورد نياز براي اين كار، مانند ساخت ايمپلنت دندان، دستمزد كاركنان، هزينه مربوط به روكش ايمپلنت، هزينه خريداري قطعات پروتز و دستمزد متخصص به صورت جداگانه محاسبه مي گردد، باعث مي شود كه اين روش در مقايسه با ساير روش ها از قيمت خيلي بالاتري برخوردار شود.هزينه كاشت دندان

هزينه لمينت دنداني

لمينت دندان يكي از اقداماتي مي باشد كه از آن براي زيباتر شدن دندانها استفاده مي شود كه در آن يك لايه نازك همرنگ دندان ها ساخته شده و بر روي دندان ها قرار مي گيرد تا ظاهري زيباتر و جذابتر براي دندان ها ايجاد نمايد. براي تعيين هزينه لمينت دندان، عوامل زيادي نقش دارند كه اين عوامل به شرح ذيل مي باشند:
هزينه مواد اوليه: در ساخت لمينت دندان از مواد سراميكي گوناگوني استفاده مي شود كه هركدام از آنها ويژگي ها و كيفيت هاي خاص خود را دارند. بنابراين هرچه قدر كه كيفيت مواد اوليه به كار برده شده بيشتر باشد، قيمت تمام شده براي لمينت دندان نيز بيشتر خواهد بود.
دندانپزشك: اگر براي هر كاري از افراد با تجربه تر و خبره تر استفاده كنيد، بايد هزينه بيشتري را براي آن بپردازيد. لمينت دندان هم از اين قاعده مستثني نبوده و دانش و تجربه دندانپزشك تاثير كاملاً مستقيم در هزينه لمينت دندان دارد.
تعداد دندان هاي هر فرد: همانطور كه ميدانيد همه افراد دندان هاي يكساني ندارند. حتي برخي افراد تعدادي دندان افتاده نيز دارند. هرچقدر كه دندان ها بيشتر باشد، مواد به كار برده شده در لمينت دندان بيشتر و هزينه آن نيز بالاتر خواهد بود.

هزينه فعلي اصلاح طرح لبخند

به طور كلي، همانطور كه گفته شد تعيين هزينه اصلاح طرح لبخند كار ساده اي نبوده و حتماً بايد بعد از بررسي هاي زيادي هزينه آن تخمين زده شود. امروزه با توجه به تورم شديدي كه وجود دارد و قيمت تمام لوازم و مواد اوليه به كار برده شده در روش هاي مختلف اصلاح طرح لبخند، هيچ ثباتي ندارند، شدت بيشتري پيدا كرده است و حتي ممكن است كه هزينه ها به طور روزانه تغيير كند.

ارتودنسي براي مرتب كردن دندان

يكي از روش هاي مرتب كردن دندان، استفاده از ارتودنسي مي باشد كه ساليان سال است در ميان بسياري از افراد براي مرتب سازي انواع دندان ها وجود دارد و افراد مي توانند با استفاده از آن نسبت به زيبايي و مرتبي دندان خود اقدام نمايند. معمولاً افرادي از ارتودنسي استفاده مي كنند كه شكل دندانشان بد فرم باشد و به صورت هاي مطلوبي رشد نكرده باشد. لذا اين افراد مي توانند با استفاده از روش هاي مختلف ارتودنسي كه به عنوان سيم هاي شكل دهنده دندان اطلاق مي شوند، استفاده كرده و بهترين شكل را به دندان خود بدهند. معمولاً ارتودنسي توسط قشر جوان و از نوجواني بر روي دهان افراد سوار مي شود تا از شكل گرفتن دندان جلوگيري نمايد. همين موضوع باعث مي شود كه افراد بتوانند بهترين شكل ممكن را بر روي دهان و دندان خود اعمال نمايند و آن را مرتب كرده و در مجامع عمومي با اعتماد به نفس بالايي حاضر شوند.

ايمپلنت براي مرتب كردن دندان

از ديگر روش هايي كه براي مرتب كردن دندان مورد استفاده قرار مي گيرد، مي توان به ايمپلنت اشاره كرد. ايمپلنت نيز به عنوان يكي از بهترين روش ها براي زيبايي دندان ها محسوب مي شود. تصور كنيد كه در يك حادثه يكي از دندان هاي خود را از دست داده و يا مجبور شده ايد يكي از دندان هاي خود را بكشيد. مطمئناً جاي خالي آن در هر نقطه اي كه باشد در ذوق مي زند و چهره شما را خراب مي كند. در گذشته معمولا از روش هاي مختلف دندان مصنوعي استفاده مي شد كه اين روش آنچنان كارا نبود. اما امروزه استفاده از روش ايمپلنت باعث مي شود كه افراد بتوانند دندان از دست داده خود را داشته باشند و جاي خالي آن را پر نمايند. اين روش از نمونه هاي پرهزينه مي باشد كه افراد قبل از استفاده از آن بايد هزينه مناسبي براي آن انجام دهند. ايمپلنت به عنوان يكي از روش هاي اصلاح طرح لبخند مي باشد كه توجه بسياري از افراد را به خود جلب نموده است. اين نوع از عمل زيبايي توسط پزشكان مختلفي صورت مي گيرد كه آن ها مي توانند با استفاده از اين روش به درآمدزايي خوبي برسند.
بازدید : 584
11 زمان : 1399:2

خدمات دندانپزشكي

زماني كه احتياج به دريافت خدمات زيبايي و ترميمي، درماني دهان و دندان داريد براي مراجعه به دندانپزشك خوب در تهران درمرحله اول بايد به انجام كاري كه ميخواهيد انجام دهيد دقت كنيد به عنوان مثال جايز نيست كه براي انجام ارتودنسي به دندانپزشك متخصص درمان ريشه مراجعه نماييد يا برعكس

دندانپزشكي زيبايي

دندانپزشكي زيبايي و ترميمي


دندانپزشكي زيبايي را مي توان بهترين راهكار جهت داشتن چهره اي زيبا دانست كه اين كار را بايد به بهترين دندانپزشك زيبايي بسپاريد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد. راه هاي بسياري جهت زيبايي بخشيدن به صورت وجود دارد كه يكي از اين راه ها را مي توان زيباتر كردن دندان ها دانست. بي شك تابحال شاهد لبخند زدن افراد با دندان هاي بد فرم بوده ايد. دندان هاي زيبا سبب خواهند شد كه قيافه شخص علاوه بر زيبايي، خوش فرم تر نيز شود. اما دندانپزشكي براي زيبايي چه اعمالي را انجام مي دهد؟ دندانپزشكي موارد مختلفي را در نظر گرفته تا با استفاده از آنها بتوانيد زيبايي چهره و دندان هاي خود را تضمين نماييد. اعمال زيبايي دندان به انواع مختلف دسته بندي مي شود كه برخي از آنها سبب تغيير اساسي در دندان ها شده و برخي از آنها با تغيير جزئي خواهند بود و انتخاب نوع آن بستگي به پزشك معالج و همچنين وضعيت دندان هاي شما خواهد داشت. بي شك دندان هايي كه خراب شده باشند نياز به ترميم خواهند داشت و به سادگي نمي توان از كنارشان رد شد. دندانپزشكان متعددي در سطح هر شهر فعاليت مي كنند اما از اين ميان بايد بهترين و حرفه اي ترين دندانپزشك را انتخاب نماييد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد.

هزينه لمينت دنداني

جنس لمينت دندان

تفاوت اصلي لمينت دندان يا لامينت سراميكي و كامپوزيتي در چيست؟
لامينت هاي سراميكي مقاومت بيشتري نسبت به كامپوزيتي دارند. ثبات رنگ در لامينت هاي سراميكي بيشتر است و اصولا ظاهر زيباتري دارند.لامينت هاي كامپوزيتي ثبات رنگ كمتري دارند و مزيت اصلي آن ها نسبت به لامينت هاي سراميكي، قيمت ارزان تر و تراش كمتر دندان است.

تفاوت لمينت دندان و روكش دندان


يكي از تفاوت هاي اساسي ميان ونيرها و روكش هاي دندان، مقدار سطحي از دندان است كه هر يك پوشش مي دهند.

هزينه ترميم لمينت دندان

بايد در نظر داشت كه هيچ عمل دنداني تا ابد دوام نخواهد آورد. در نتيجه دير يا زود شما بايد به فكر ترميم آن باشيد. خود اين هزينه ي تعمير و ترميم از فاكتور هايي است كه هنگام انتخاب نوع لمينت دندان، بايد به آن دقت كرد. اگر در دهه ي سوم زندگي تان هستيد، احتمالاً تا ۶ بار به روكش هاي جديد نياز خواهيد داشت، و در صورتي كه در دهه ي پنجم قرار داريد، دو يا سه مرتبه ي ديگر بايد به كلينيك دندانپزشكي دكتر ساسان ترابيان مراجعه كنيد.

لمينت دنداني

مراقبت هاي بعد از لمينت دنداني

  • پس از انجام لمينيت دندان هنگام نوشيدن مايعات بايد مراقب مايعات سرد و گرم باشيد زيرا لمينيت دندان در برابر تغيير ناگهاني دما حساس مي باشند

  • از مصرف مقادير زياد قهوه و چاي كه باعث تغيير رنگ لمينيت دندان مي شود بپرهيزيد
  • از گاز زدن يا جويدن مواد غذايي سفت و سخت و ترد و شكننده مانند سيب، هويج خام، آجيل، تخمه، ته ديگ و ... خودداري نماييد.
  • به طور منظم و روزانه بهداشت دهان و دندان شامل مسواك و نخ دندان رعايت گردد. براي استفاده از دهانشويه حتما از دندانپزشك زيبايي خود مشورت بگيريد زيرا برخي از دهانشويه تاثير منفي روي لمينت ها مي گذارند.
  • مصرف دخانيات و سيگار نيز باعث تغيير رنگ لمينت ها مي شود. سعي كنيد استفاده نكنيد يا به ميزان حداقل استفاده نماييد.
  • هر 6 ما يك بار براي چكاپ به پزشك خود مراجعه نمايد

هزينه هاي جانبي لمينت دندان

اين هزينه هاي جانبي لمينت دندان جزء مواردي هستند، كه كار شما را براي ذخيره ي بودجه تان سخت مي سازند. به عنوان نمونه شما در زماني كه روكش از آزمايشگاه به دست دندانپزشك برسد، بايد از يك روكش موقت كمك بگيريد. همچنين خرج ها و تغييرات ديگري ممكن است در گذر زمان نياز باشد، كه طبيعتاً موجب بيشتر شدن هزينه ها از پيش بيني تان مي گردد.

انواع لمينت دنداني

انواع لمينت دندان

لمينت دندان به طور كلي به دو دسته تقسيم مي‌شود كه از نظر جنس و ساخت متفاوت هستند:

1.لمينت سراميكي :

‌‌اين نوع لمينت دندان از جنس سراميك است و نياز است پس از قالب‌گيري در لابراتوار ساخته شود به همين دليل به ‌‌اين نوع لمينت دندان، روش غيرمستقيم هم گفته مي‌شود. لمينت دندان سراميكي، ظاهري زيباتر دارد، ثبات رنگ بيشتري دارد و مقاوم تر است. البته ناگفته پيداست كه ‌‌اين نوع لمينت دندان هزينه بيشتري هم خواهد داشت.

2.لمينت كامپوزيتي :

در ‌‌اين نوع لمينت دندان، ونير از جنس كامپوزيت است و در مطب ساخته مي‌شود. استفاده از ونير كامپوزيتي را روش مستقيم هم مي نامند. لمينت دندان از جنس كامپوزيت شفاف‌تر است پس در مورد دندان‌هاي با رنگ خيلي زرد شايد نتيجه دلخواه حاصل نشود.

در عوض در ‌‌اين جنس لمينت دندان، قبل از نصب تغيير كمتري روي دندان اعمال مي‌شود و دندان‌ها به تراش كمتري نياز دارند (اگر شر‌‌ايط دندان فرد مناسب باشد، بدون تراش انجام مي‌شود).

بازدید : 583
11 زمان : 1399:2

روش هاي بهبود روابط اجتماعي

چگونه چهر هاي زيبا داشته باشيم

دندانپزشكي زيبايي را مي توان بهترين راهكار جهت داشتن چهره اي زيبا دانست كه اين كار رابايد به بهترين دندانپزشك زيبايي بسپاريد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد. راه هاي بسياري جهت زيبايي بخشيدن به صورت وجود دارد كه باعث افرايش اعتماد به نفس افراد در برقراري و تعاملات اجتماعي مي شود ، يكي از اين راه ها را مي توان زيباتر كردن دندان ها دانست. بي شك تابحال شاهد لبخند زدن افراد با دندان هاي بد فرم بوده ايد. دندان هاي زيبا سبب خواهند شد كه قيافه شخص علاوه بر زيبايي، خوش فرم تر نيز شود. اما دندانپزشكي براي زيبايي چه اعمالي را انجام مي دهد؟ دندانپزشك خوب در تهران موارد مختلفي را در نظر گرفته تا با استفاده از آنها بتوانيد زيبايي چهره و دندان هاي خود را تضمين نماييد. اعمال زيبايي دندان به انواع مختلف دسته بندي مي شود كه برخي از آنها سبب تغيير اساسي در دندان ها شده و برخي از آنها با تغيير جزئي خواهند بود و انتخاب نوع آن بستگي به پزشك معالج و همچنين وضعيت دندان هاي شما خواهد داشت. بي شك دندان هايي كه خراب شده باشند نياز به ترميم خواهند داشت و به سادگي نمي توان از كنارشان رد شد. دندانپزشكان متعددي در سطح هر شهر فعاليت مي كنند اما از اين ميان بايد بهترين و حرفه اي ترين دندانپزشك را انتخاب نماييد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد.

دندانپزشكي زيبايي

دندانپزشكي زيبايي چيست؟


آيا اطلاعاتي در مورد بهترين دندانپزشك زيبايي داريد؟ آيا مي دانيد دندانپزشكي زيبايي شامل چه اقدامات و فرايند هايي مي باشد؟ از شما دعوت مي كنيم كه ما را تا پايان مقاله پيش روي خود همراهي كنيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را از اين طريق به دست بياوريد. دندانپزشكي زيبايي به شاخه اي از رشته ي دندانپزشكي گفته مي شود كه آميخته اي از علم و هنر بوده و باعث ايجاد زيبايي و سلامت در دندان ها و دهان افراد مي شود. امروزه بسياري از افراد جامعه در تمام كشورهاي جهان به دنبال زيبا ساختن دندان ها و لبخند خود هستند تا از اين طريق بتوانند توجه اطرافيان خود را به سوي خود جلب كنند از طرفي نيز بسياري از دندانپزشك خوب در تهران با انجام تبليغات بسيار گسترده سعي بر آن دارند تا بهترين و بي نظيرترين خدمات را در اين حوزه به بيماران خود ارائه داده و سهم خود را در زيبايي عموم افراد ايفا كنند. توجه داشته باشيد كه با بهره مندي از اين شاخه ي دندانپزشكي مي توانيد به جذابيت و زيبايي بسيار خاص و بي نظيري دست پيدا كنيد و يكي از جذاب ترين افراد در ميان دوستان و نزديكان خود به شمار بياييد.

شناسايي بهترين دندانپزشك زيبايي

انتخاب يك دندانپزشك زيبايي مناسب براي دستيابي به نتايج مورد نظرتان ضروري است. به خاطر داشته باشيد كه دندانپزشكي زيبايي، رسماً به عنوان يك تخصص مستقل شناخته نمي‌شود، بنابراين هر دندانپزشكي بدون هيچگونه مشكل قانوني مي‌تواند خود را دندانپزشك زيبايي معرفي كند. اگر چه نحوه انجام اعمال مربوط به دندانپزشكي زيبايي به تمامي دندانپزشكان آموزش داده مي‌شود، اما توانايي دستيابي به سطح بالايي از تخصص در اين زمينه نيازمند سال‌ها آموزش و مطالعات گسترده است.

اصلاح طرح لبخند

مدت زمان درمان در دندانپزشكي زيبايي

مدت زمان هر يك از روش هايي كه دندانپزشكان زيبايي بنا بر صلاحديد خود و ميزان مشكلات بيمار خود به كار ميگيرند متفاوت مي باشد .بعضي از اين روش‌ها يك درمان زيبايي يك روزه هستند و براي اصلاح نقص‌هاي جزئي مانند لب پر شدگي كاربرد دارند. بعضي از اين درمان‌ها پيچيده‌ترند و نياز به مشاوره و بررسي دقيق و همكاري با لابراتوار تخصصي براي ساخت ترميم‌ها دارند. ساخت ترميم‌هايي مانند ونير پرسليني در لابراتوار معمولاً دو تا سه هفته طول مي‌كشد. قالب و عكس‌هاي گرفته شده از دندان‌ها به لابراتوار فرستاده مي‌شود تا ترميم به صورت سفارشي و دقيق مطابق با شرايط خاص بيمار تهيه شود. بيمار در مدت زمان انتظار براي آماده شدن ترميم دائمي از ونير، پل دنداني يا لمينت دنداني استفاده مي‌كند. بيمار پس از ساخت ترميم دائمي و ارسال آن به كلينيك دندانپزشكي به دندانپزشك زيبايي مراجعه مي‌كند تا ترميم نهايي در جاي خود قرار داده و ثابت شود

چگونه بفهميم به ارتودنسي نياز داريم؟


اگر هركدام از شرايط زير را دارا هستيد، مي‌بايست به پزشك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد.

  • اوربايت: حالتي كه دندان‌هاي بالايي در رديف جلو، بيش‌ازحد از دندان‌هاي پاييني جلوتر قرار دارند.
  • آندربايت: حالتي كه دندان‌هاي بالا بيش‌ازحد عقب بوده يا دندان‌هاي پايين بسيار جلو قرار دارند.
  • كراس‌بايت: دندان‌ها در هنگام روي‌هم قرار گرفتن به هم فشار وارد مي‌آورند و دندان‌هاي بالا در هنگام غذا خوردن به‌صورت عادي بر روي دندان‌هاي پايين قرار نمي‌گيرند.
  • اپن بايت: يك فضاي خالي بين دندان‌هاي بالا و پايين قرار دارد.
  • فضاي كم ميان دندان‌ها: فرد فك باريكي دارد و فضاي كافي براي تمامي دندان‌ها موجود نيست.
  • نامتقارن بودن دندان‌ها: وقتي دندان‌هاي بالا با دندان‌هاي پايين تطابق ندارند و در زمان بسته بودن دهان فرد، دندان‌ها ديده مي‌شوند.
  • دندان‌هاي جلوآمده: به‌طوركلي دندان‌هاي فرد، جلوتر از حد معمول قرار دارند.
  • فضاي اضافي بين دندان‌ها: در بين دندان‌ها، شكاف يا فاصله افتاده است.

انجام ارتودنسي، دلايل ديگري نيز مي‌تواند داشته باشد؛ اما در اين بخش به معمول‌ترين آن‌ها پرداختيم.

هزينه ارتودنسي

كاربرد لمينت دندان براي اصلاح طرح لبخند

هزينه لمينت دنداني يكي از روش هاي كم هزينه در دندانپزشكي زيبايي به نسبت ديگر روش ها در اصلاح شكل دندان ها مي باشد . لمينت دندان براي پوشش قسمت‌هاي مختلفي كه زيبايي دندان‌هاي شما را تحت تأثير قرار داده است به كار مي‌رود. لمينت دندان تأثير بسيار زيادي در زيبايي بخشيدن به دندان شما مي‌تواند داشته باشد. براي ديدن نتيجه‌ي آن مي‌توانيد به عكس طرح لبخند زير نگاه كنيد

ونير دندان به سطح جلوي دندان شما متصل شده و رنگ، ظاهر و اندازه‌ي دندان شما را مي‌تواند تغيير دهد. معمولاً لمينت دندان از جنس پرسلان است كه داراي استحكام و هماهنگي بسيار خوبي با لثه است. با استفاده از لمينت دندان به بهترين شكل مي‌توانيد دندان شكسته، بد شكل، فاصله‌ي ميان دندان‌ها و ديگر موارد را حل كنيد.

داشتن دندان شكسته مي‌تواند ظاهر لبخند شما را تا حد بسيار زيادي تحت‌تأثير قرار داده و ظاهر مطلوب شما را از بين ببرد. از اين رو اصلاح طرح لبخند در اين مورد بسيار حياتي است. استفاده از ونير دندان يكي از مهم‌ترين روش‌ها براي حل اين مشكل است. براي انجام اين كار در آغاز پزشك شما يك كنترل كلي روي دندان‌هاي شما خواهد داشت و به احتمال زياد اقدام به عكس‌برداري با اشعه‌ي ايكس از دندان‌هاي شما خواهد كرد. اين كار به دندان‌پزشك كمك خواهد كرد كه به شكلي بهتر اقدام به استفاده از لمينت دندان براي اصلاح طرح لبخند شما كند.

در قدم بعد، دندان‌پزشك اقدام به تراشيدن حدود يك تا دو ميلي‌متر از لايه‌ي روي دندان شما يعني ميناي دندان خواهد كرد. اين ضخامت تقريباً به اندازه‌ي ضخامت ونير دندان است. پس از آن دندان‌پزشك اقدام به تهيه‌ي مدلي براي ساخت ونير دندان خواهد كرد. پس از آماده شدن ونير دندان، شما با مراجعه به پزشك براي مرحله‌ي آخر كار حاضر خواهيد شد. در اين مرحله دندان‌پزشك لمينت دندان را به دندان شما متصل كرده و زيبايي لبخند شما را به شما بازخواهد گرداند.

هزينه كاشت دندان

روش‌هاي كاشت دندان

از دست دادن يك يا چند دندان نه تنها مي‌تواند روي ظاهر فرد اثر بگذارد بلكه بر سلامت مابقي دندان‌ها نيز اثر گذار است. از دست دادن دندان‌هاي جلويي مي‌تواند تكلم را تحت تاثير قرار دهد و در بعضي افراد باعث كاهش اعتماد به نفس شود. همچنين از دست دادن دندان‌هاي عقبي نيز مي‌تواند بر جويدن غذا اثر بگذارد. از همه مهمتر به علت خالي شدن جاي دندان، ساير دندان‌ها شروع به حركت كرده و اين امر به مرور زمان مي‌تواند باعث تغيير نظم و آرايش دندان‌ها شود. صرف نظر از علت از دست دادن دندان، روش‌هاي مختلفي جهت كاشت دندان و جايگزين كردن دندان‌هاي از دست رفته وجود دارد. اين روش‌ها از نظر ميزان ماندگاري، هزينه كاشت دندان و روش اجرا متفاوتند.

از جمله روش‌هاي كاشت دندان عبارتند از:

  • كاشت ايمپلنت
  • استفاده از بريج
  • استفاده از دندان مصنوعي (براي چند دندان يا براي همه دندان‌ها)
  • استفاده از بريج رزيني

بازدید : 648
11 زمان : 1399:2

طول عمر اصلاح طرح لبخند

روش هاي دندان پزشكي زيبايي علاوه بر هزينه اصلاح طرح لبخند نيازمند مراقبت منظم از بهداشت دهان است و ممكن است نيازمند انجام اقدامات مربوط به نگهداري دندان ها در طول زمان باشد. براي مثال، سفيد شدن دندان ها بايد هر چند وقت يك بار به منظور حفظ سفيدي و روشني دندان ها انجام شود. همچنين روكش هاي پرسلين ممكن است تراشيده شده يا دچار شكستگي شوند و به اين ترتيب نياز به جايگزيني و تعويض داشته باشند. زيبايي دندان با كامپوزيت دائم مي تواند لك شده و نيازمند اصلاح يا تعويض باشد. روكش دندان معمولاً نيازمند جايگزيني در هر 10 تا 15 سال است. بهبود وضعيت لبخند لثه اي نيز مي تواند نيازمند اصلاح اقدامات اصلاحي انجام شده با گذشت زمان باشد. در ضمن براي اطلاع دقيق از هزينه اصلاح طرح لبخند بايد با پزشك مشورت نماييد.

اصلاح طرح لبخند

دندانپزشكي زيبايي و ترميمي


دندانپزشكي زيبايي را مي توان بهترين راهكار جهت داشتن چهره اي زيبا دانست كه اين كار را بايد به بهترين دندانپزشك زيبايي بسپاريد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد. راه هاي بسياري جهت زيبايي بخشيدن به صورت وجود دارد كه يكي از اين راه ها را مي توان زيباتر كردن دندان ها دانست. بي شك تابحال شاهد لبخند زدن افراد با دندان هاي بد فرم بوده ايد. دندان هاي زيبا سبب خواهند شد كه قيافه شخص علاوه بر زيبايي، خوش فرم تر نيز شود. اما دندانپزشكي براي زيبايي چه اعمالي را انجام مي دهد؟ دندانپزشكي موارد مختلفي را در نظر گرفته تا با استفاده از آنها بتوانيد زيبايي چهره و دندان هاي خود را تضمين نماييد. اعمال زيبايي دندان به انواع مختلف دسته بندي مي شود كه برخي از آنها سبب تغيير اساسي در دندان ها شده و برخي از آنها با تغيير جزئي خواهند بود و انتخاب نوع آن بستگي به پزشك معالج و همچنين وضعيت دندان هاي شما خواهد داشت. بي شك دندان هايي كه خراب شده باشند نياز به ترميم خواهند داشت و به سادگي نمي توان از كنارشان رد شد. دندانپزشكان متعددي در سطح هر شهر فعاليت مي كنند اما از اين ميان بايد بهترين و حرفه اي ترين دندانپزشك را انتخاب نماييد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد.

اولين قدم در اصلاح طرح لبخند چيست؟

قبل از استفاده از هر يك از روش هاي اصلاح طرح لبخند دندانپزشك خوب در تهران به بررسي وضعيت دندان ها و لثه بيمار مي پردازد . معمولاً يك عكس او پي جي از دندان هاي بيمار در اولين ملاقات با دندانپزشك، گرفته مي شود و سپس، اهداف طرح لبخند و فرايند آن براي بيمار شرح داده مي شود. همان طور كه گفته شد، ممكن است نياز به انجام ارتودنسي و حتي ترميم دندان ها باشد. اگر دنداني نياز به ايمپلنت داشته باشد، پيش از هر اقدامي، دندان بيمار ايمپلنت مي شود. در صورتي كه بيمار به طور كامل مشكلات دهان و دندانش برطرف شود، لمينت دندان انجام مي گيرد. لمينت، يك لايه نازك از جنس سراميك يا كامپوزيت است كه از نظر رنگي، تقريباً همرنگ دندان ها اما شفاف تر و درخشان تر از دندان هاي طبيعي است. استفاده از لمينت، رايج ترين روش در اصلاح طرح لبخند است.

هزينه لمينت دنداني

مدت زمان درمان در دندانپزشكي زيبايي

مدت زمان هر يك از روش هايي كه دندانپزشكان زيبايي بنا بر صلاحديد خود و ميزان مشكلات بيمار خود به كار ميگيرند متفاوت مي باشد .بعضي از اين روش‌ها يك درمان زيبايي يك روزه هستند و براي اصلاح نقص‌هاي جزئي مانند لب پر شدگي كاربرد دارند. بعضي از اين درمان‌ها پيچيده‌ترند و نياز به مشاوره و بررسي دقيق و همكاري با لابراتوار تخصصي براي ساخت ترميم‌ها دارند. ساخت ترميم‌هايي مانند ونير پرسليني در لابراتوار معمولاً دو تا سه هفته طول مي‌كشد. قالب و عكس‌هاي گرفته شده از دندان‌ها به لابراتوار فرستاده مي‌شود تا ترميم به صورت سفارشي و دقيق مطابق با شرايط خاص بيمار تهيه شود. بيمار در مدت زمان انتظار براي آماده شدن ترميم دائمي از ونير، پل دنداني يا روكش موقت استفاده مي‌كند. بيمار پس از ساخت ترميم دائمي و ارسال آن به كلينيك دندانپزشكي به دندانپزشك زيبايي مراجعه مي‌كند تا ترميم نهايي در جاي خود قرار داده و ثابت شود.

اصلاح طرح لبخند يا لبخند هاليوودي به نمايش گذاشتن دندان ها و لثه ها در وضعيت مناسبي گفته ميشود كه با جذابيت خاصي روي چهره ي فرد كانديد جلوه نمايي ميكند و او را زيباتر مينماياند . اين فرآيند بهبود لبخند و داشتن لبخند زيبا است كه توسط دندانپزشك زيبايي از طريق يك يا چند روش زيبايي دندان از قيبل لمينيت يا لامينيت ، ونير يا كامپوزيت ونير، باندينگ دندان، كاشت دندان و سفيد كردن دندان يا بليچينگ انجام مي شود .

dental implant in iran

نكات طلايي اصلاح طرح لبخند

افراد پس از انجام روش هاي درماني و ايجاد تغييرات در دندان و فك بايد همواره نكاتي را مورد توجه قرار دهند چرا كه در صورت عدم توجه با مشكلات بسياري مواجه مي شوند.

  1. گاهي افراد براي داشتن لبخندي هاليوودي نيازمند برش در بخشي از قسمت دندان ها هستند كه اين عمل براي برخي ناخوشايند مي باشد در اين خصوص بايد با پزشك مشورت كرد و از پزشك توضيحات كاملي در خصوص روش درماني دريافت نماييد.
  2. پس از انجام هر يك از روش هاي درماني بر روي دندان ها فرد بايد همواره روزانه دو مرتبه از مسواك و نخ دندان استفاده نمايد.
  3. فرد بايد سالانه به متخصص دندان جهت بررسي وضعيت كلي دندان ها مراجعه نمايد.
  4. فرد پس از انجام عمليات هاي پزشكي بايد رژيم غذايي خود را اصلاح نماييد.
  5. در واقع افراد پس از انجام هر يك از روش هاي درماني بايد بسيار از دندان هاي مراقبت نمايند.

هزينه هاي ترميم زيبايي دندان در ايمپلنت

هزينه كاشت دندان تحت قرار داد بيمه ها نيست و هزينه آن برعهده خود بيمار مي باشد كه عوامل مانند نوع قالب گيري و روكش بر روي هزينه كاشت دندان تاثير گذار است توسط دندانپزشك متخصص پروتز مشخص مي گردد. تهيه پروتز از برخي برندهاي توليد كننده مشهور و صاحب نام، احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي داشته و تعدادي از اين شركت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شكست در خط اول درمان را به عهده مي گيرند. برخي برندهاي شركت توليد كننده پروتزهاي دنداني در كشورهاي آمريكا، كانادا، آلمان، سوئيس و سوئد بسيار گران قيمت است و تهيه آنها احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي خواهد داشت.
توجه داشته باشيد ايمپلنت جراحي چند مرحله اي است كه به دو شكل توسط يك پزشك و يا چندين دندانپزشك در تخصص هاي مختلف انجام مي گيرد. يكي از عوامل تعيين كننده سقف و تخمين قيمت ها، استفاده از اين روش توسط يك يا چند پزشك متخصص مي باشد. تبحر و مهارت دندانپزشك معالج تاثير بسيار زيادي در برآورد هزينه هاي ترميم زيبايي دندان در اين عمل ترميمي دارد.

بازدید : 607
11 زمان : 1399:2

روش هاي درماني دندانپزشكي زيبايي

گاهي وقوع حادثه اي، بيماري، اعتياد و يا بالا رفتن سن، سبب از بين رفتن دندان ها شده و ظاهر صورت را نازيبا و زشت مي كند. از سوي ديگر گاهي دندان ها با آنكه ظاهري سالم دارند، اما صاف و يكدست نبوده و انحراف دارند. تمام اين مسائل باعث مي شوند تا زيبايي دندان ها تحت تاثير قرار گرفته و شخص، حس اعتماد به نفس خود را به هنگام صحبت كردن يا خنديدن از دست بدهد. بنابراين استفاده از روش هاي ترميم و زيبايي دندان، مي تواند باعث زيباتر شدن دندان ها شده و به شما لبخندي جذاب و زيبا را هديه نمايد. ايمپلنت، ارتودنسي و اصلاح طرح لبخند، از روش هايي هستند كه اگر توسط بهترين دندانپزشك زيبايي انچام شود باعث درمان و زيباتر شدن دندان ها شده و لبخندي اصولي و زيبا را براي شما فراهم مي آورند.

بهترين دندانپزشك زيبايي

مهمترين روش زيبايي دندان

بدون شك هيچ چيزي مانند يك لبخند زيبا نمي تواند باعث زيبايي صورت شود. اما متاسفانه برخي از مشكلات باعث تغيير ظاهر دندان ها شده و زيبايي دندان ها را تحت تاثير قرار مي دهند. اصلاح طرح لبخند يكي از روش هاي بسيار پرطرفدار و محبوب در سراسر دنيا است كه با روش هاي مختلفي مي تواند ظاهر دندان هاي شما را زيباتر نمايد. همه اين روش ها براي فرد، لبخندي دوست داشتني و جذاب را فراهم آورده و حس اعتماد به نفس و زيبايي را در وي بالاتر مي برند. روش هاي بسيار معمول براي اصلاح طرح لبخند عبارتند از:

  • بليچينگ يا سفيد كردن يكي از روش هاي بسيار محبوب براي جرم گيري و سفيد كردن دندان ها است كه مي تواند لايه زرد موجود بر روي دندان ها را از بين برده و براي شما لبخندي زيبا را به ارمغان مي آورد.
  • ليفت لثه نيز يكي از روش هاي اصلاح طرح لبخند است كه براي افرادي كه دندان هاي آنها زير لثه ها پنهان شده اند، بسيار مناسب است. اين روش با از بين بردن بخشي از لثه، دندان ها را بيشتر نمايان كرده و لبخند شما را زيباتر مي نمايد.
  • لمينت دندان نيز يكي از روش هاي طرح اصلاح لبخند است كه اين روزها در ميان جوانان بسيار محبوب شده است. كامپوزيت براي اصلاح دندان هاي لب پر شده، داراي شكستگي، دندان هاي داراي فاصله، دندان هاي لك دار و پر كردن پوسيدگي هاي دندان به كار برده مي شود و ظاهر دندان ها را بسيار زيبا مي نمايد.
  • لمينت نوعي روكش از جنس سراميك است كه معمولا بر روي دندان هاي جلويي قرار گرفته و ظاهر دندان ها را زيباتر و خوش رنگ تر مي نمايد.

اصلاح طرح لبخند

چه افرادي به ارتودنسي نياز دارند؟

شايد اين تصور وجود داشته باشد كه ارتودنسي براي زيبايي دندان ها، فقط براي افرادي كه داراي دندان هاي كج و كوله هستند، كاربرد دارد. اما بايد بدانيد كه زيبايي دندان ها با ارتودنسي، فقط مختص به اين مورد نيست و افرادي با ويژگي هاي ذيل نيز مي توانند از اين روش استفاده كنند.

  • افرادي كه دندان هاي فك بالاي آنها جلوتر از دندان هاي فك پايين آنها قرار گرفته است با برعكس افرادي كه دندان هاي فك پايين آنها جلوتر از دندان هاي فك بالاي آنها قرار گرفته است.
  • كساني كه دندان هاي فك بالا و پايين آنها به راحتي بر روي هم قرار نمي گيرد.
  • افرادي كه با قرار گرفتن دندان هاي بالا و پايين خود، فاصله اي را ميان آنها حس مي نمايد.
  • افرادي كه در بين دندان هاي خود دچار فاصله هستند.
  • افرادي كه دندان هاي كج و كوله دارند و يا برخي از دندان هاي آنها بر روي هم قرار گرفته است.
  • افرادي كه دندان هاي زيادي دارند، به گونه اي كه اين دندان ها در يك رديف قرار نمي گيرند.

هزينه كاشت دندان

ايمپلنت

ايمپلنت يكي از روش هاي زيبايي دندان ها است كه جايگزين بسيار مناسبي براي دندان هاي از دست رفته مي باشد. هزينه ايمپلنت دنداني بستگي به روش كار و نوع جنس ايمپلنت بستگي دارد، ايمپلنت پايه هايي ثابت يا متحرك از جنس تيتانيوم خالص است كه با بدن انسان سازگاري داشته و هيچ گونه مشكلي بوجود نخواهد آورد. پايه هاي ايمپلنت در استخوان فك و در زير لثه قرار گرفته و پزشك مي تواند روكش را بر روي اين پايه هاي قرار دهد. ايمپلنت بهترين روش كاشت دندان مي باشد كه افرادي كه به هر دليلي دندان خود را از دست داده اند، مجددا زيبايي خود را به دست آورند. اما سوال اينجاست كه چه كساني نمي توانند از روش ايمپلنت براي كاشت دندان و بدست آوردن زيبايي دندان خود استفاده كنند. اين افراد عبارتند از:

  • افرادي كه تحت شيمي درماني و راديوتراپي هستند و همچنين افرادي كه قبلا از شيمي درماني يا راديوتراپي استفاده كرده اند، با اين روش درصد موفقيت آنها بسيار كم است.
  • افرادي كه داراي بيماري هاي لثه بوده و يا استخوان فك آنها داراي مقاومت كمي مي باشد، نمي توانند از اين روش استفاده كنند.
  • افراد سيگاري نمي توانند از ايمپلنت استفاده كنند.
  • اگر فرد از داروهايي كه حاوي بيس فسفونات است، استفاده مي كنند، نبايد از اين روش استفاده كنند.

هزينه لمينت دندان

مراقبت هاي قبل و بعد از ايمپلنت دندان

  • قبل از جراحي ايمپلنت دندانپزشك خوب در تهران، وضعيت لثه و فك بيمار و همچنين سوابق پزشكي بيمار را بررسي كرده و در صورت نداشتن هيچ گونه مشكلي، بيمار بايد از فك و لثه خود راديولوژي تهيه نمايد.
  • پس از جراحي ايمپلنت، بهتر است بيمار مدتي را استراحت كند تا اثر داروهاي بي حسي از بين برود.
  • در چند روز ابتدايي پس از جراحي ايمپلنت، بهتر است كه از خوردن نوشيدني هاي داغ و غذاهاي سفت خودداري كرده و غذاهاي آبكي و نرم مصرف كنيد.
  • از مسواك هاي مخصوص براي شست و شوي دندان هاي خود استفاده كنيد.
بازدید : 520
11 زمان : 1399:2

كاربرد علم دندانپزشكي زيبايي در اصلاح طرح لبخند

دندانپزشكي زيبايي نوعي سرمايه گذاري براي آينده مي باشد با بالا رفتن سن، بسياري از ويژگي هاي جسماني افراد تغيير خواهد كرد. با اين حال مهم نيست چند سال داريد زيرا تحقيقات نشان داده است كه لبخند افراد هميشه اثر بخشي خود را بر اطرافيان دارد. برخي افراد براي اثرگذاري بيشتر روي اطرافيان زير تيغ جراحي هاي زيبايي مي روند اما نهايتا لبخند تنها چيزي است كه تاثير فراواني در اولين نگاه بر طرف مقابل مي گذارد.

دندانپزشكي ترميم و زيبايي تركيب هنر و علم است با اينكه يك دندانپزشك عمومي هم مي تواند برخي درمان هاي ترميم و زيبايي را (مانند ونير كردن و سفيد كردن) انجام دهد و با استفاده از ابزار هاي كامل لبخندي را تغيير دهد يا احيا كند اما اين كافي نيست.تبديل شدن به بهترين دندانپزشك زيبايي نيازمند آموزش هاي تخصصي، گذراندن تحصيلات مرتبط و درك زيبايي ساختاري صورت مي باشد تا نتايج درست و مفيدي از آن به دست آيد.
بيشتر مردم معتقدند كه در نگاه اول لبخندي زيبا بسيار اثرگذار تر از هر ويژگي ديگري است.( مانند مو، لباس و غيره) علاوه بر آن گروهي ديگر از مردم نيز معتقدند كه افراد خنده رو نسبت به ديگران جذاب تر، بامزه تر و جالب تر مي باشند

دندانپزشكي ترميمي

انتخاب بهترين دندان‌پزشك زيبايي


وقتي صحبت از بهترين دندانپزشك زيبايي به ميان مي‌آيد اهميت پيشگيري و رعايت بهداشت دهان و دندان و اهميت اين عضو ارزشمند بيش از پيش جلوه‌گر مي‌شود.

عضوي مهم كه سلامتش با سلامت عمومي بدن ارتباط مستقيمي دارد و اگر سلامتي آن به خطر بيفتد باعث بروز مشكلات عديده‌اي مي‌شود و گاه خطرات هولناكي همچون بيماري‌هاي قلبي را در پي دارد.

اما اين عضو مهم علاوه بر اثرات گسترده ي خود در سلامتي نقش قابل ‌ذكر ديگري هم دارد كه انكارناپذير است و آن ايفاي نقش در صحنه ي زيبايي فرد است.

زيبايي دندان‌ها به‌عنوان اولين جلوه در برخورد افراد با يكديگر كه با شكفتن لبخند ايجاد مي‌شود مي‌تواند بنيان‌گذار يك رابطهٔ عميق و خوشايند براي افراد باشد.

دندانپزشكي زيبايي

روش اصلاح طرح لبخند

مهم‌ترين قسمت چهره، لبخند فرد مقابل است كه زيباترين پيام را به مخاطب مخابره مي‌كند و هر چه لبخند زيباتر باشد، تاثيرگذاري بيشتر مي‌شود.
زيبايي لبخند آن قدر مهم و البته تاثيرگذار است كه افراد براي داشتن اين موهبت شگفت انگيز حاضر هستند هزينه كنند و با مراجعه به متخصصين در اين زمينه اين امكان را براي خود فراهم كنند.

لمينت دندان

روش هاي دندان پزشكي زيبايي علاوه بر هزينه اصلاح طرح لبخند بالا ، نيازمند مراقبت منظم از بهداشت دهان است و ممكن است نيازمند انجام اقدامات مربوط به نگهداري دندان ها در طول زمان باشد. براي مثال، سفيد شدن دندان ها بايد هر چند وقت يك بار به منظور حفظ سفيدي و روشني دندان ها انجام شود. همچنين روكش هاي پرسلين ممكن است تراشيده شده يا دچار شكستگي شوند و به اين ترتيب نياز به جايگزيني و تعويض داشته باشند. زيبايي دندان با كامپوزيت دائم مي تواند لك شده و نيازمند اصلاح يا تعويض باشد. روكش دندان معمولاً نيازمند جايگزيني در هر 10 تا 15 سال است. بهبود وضعيت لبخند لثه اي نيز مي تواند نيازمند اصلاح اقدامات اصلاحي انجام شده با گذشت زمان باشد. در ضمن براي اطلاع دقيق از هزينه اصلاح طرح لبخند بايد با پزشك مشورت نماييد.

انواع ایمپلنت

خدمات دندانپزشكي زيبايي


دندانپزشكي زيبايي را مي توان بهترين راهكار جهت داشتن چهره اي زيبا دانست كه اين كار را بايد به متخصص دندانپزشك بسپاريد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد. لازم به ذكر است كه دندانپزشكي زيبايي خدمات متفاوتي دارد كه هر يك از آنها ويژگي هاي منحصر به خود را خواهند داشت. از جمله خدمات بهترين دندانپزشك زيبايي مي توان به: اينله و اونله، ايمپلنت دندان ، ارتودنسي، بليچينگ و ... اشاره كرد.

كاربرد ايمپلنت دنداني

عمل ترميمي ايمپلنت در قراردادهاي بيمه اي نيست و پرداخت هزينه هاي آن در اكثر مواقع به عهده شخص مي باشد. استفاده از روش هاي مختلف قالب گيري و روكش در عمل ايمپلنت فاكتور مهمي در تخمين هزينه هاي ترميم زيبايي دندان ذر اين روش است و توسط دندانپزشك متخصص پروتز مشخص مي گردد. تهيه پروتز از برخي برندهاي توليد كننده مشهور و صاحب نام، احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي داشته و تعدادي از اين شركت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شكست در خط اول درمان را به عهده مي گيرند. برخي برندهاي شركت توليد كننده پروتزهاي دنداني در كشورهاي آمريكا، كانادا، آلمان، سوئيس و سوئد بسيار گران قيمت است و تهيه آنها احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي خواهد داشت.

عوامل تاثير گذار براصلاح طرح لبخند

عواملي كه سبب داشتن لبخند هاليوودي مي شود به دو دسته كلي تقسيم مي شود كه اين عوامل علاوه بر تاثير بر نتيجه بر ميزان هزينه اصلاح طرح لبخند نيز تاثير گذار است .

1- عوامل پزشكي

در واقع گاهي فرد براي داشتن لبخندي هاليوودي نياز به درمان هاي پزشكي در دندان و فك ها دارد كه به دو روش ارتودنسي و ايمپلنت مي توانند به چنين لبخندي دست يابند. البته هر روش در ادامه به صورت مجزا تفسير مي شود.

لبخند هاليوودي

2- پرهيز هاي رفتاري و غذايي

گاهي فرد زيبايي دندان و فك را دارا مي باشد وليكن براي رسيدن به لبخندي جذاب و هاليوودي بايد برخي از رفتار ها نادرست را ترك نمايد. رفتار هايي مانند

- سيگار كشيدن را ترك نماييد.

- استفاده از رژ گونه را كنار بگذاريد.

- افراط در مصرف چاي و نوشيدني هاي الكلي مضر مي باشد.

- هر ساله به دندانپزشك مراجعه نماييد.

بازدید : 533
11 زمان : 1399:2

راز داشتن دندانهاي زيبا و درخشان

دندانپزشكي زيبايي

همه ما به اهميت داشتن لبخندي زيبا كه يكي از ويژگي هاي جذاب تر كردن افراد مي شود واقف هستيم و تلاش مي كنيم تا با رعايت نكات بهداشتي، دندان هاي خود را زيبا نگه داريم. اما اگر بخواهيم دندان هاي خود را كه دچار آسيب شده اند و يا به طور طبيعي با وضعيت بدي در كنار هم قرار گرفته اند، اصلاح كنيم، ما نياز به استفاده از روش هاي دندانپزشكي زيبايي داريم.

در دندانپزشكي زيبايي كه شاخه اي جدا از دندانپزشكي است، زيباسازي دندان ها و لبخند از اهداف اصلي اين نوع درمان ها مي باشد. با توجه به افزايش روزافزون تقاضاها و محبوبيتي كه زيبايي هاي دندان و لبخند در طول 50 سال اخير پيدا كرده است، اين رشته از اهميت بيشتري برخوردار شده است و به همين خاطر در اين زمينه پيشرفت هاي خوبي براي ارتقاي سطح زيبايي و سلامت دندان ها ايجاد شده است.

دندانپزشك زيبايي

يكي از اهداف بهترين دندانپزشك زيبايي ، زيبايي دندان ها با افزايش ارتفاع آنها، سفيد كردن رنگ و اصلاح طرح لبخند است كه بيشتر در قسمت دندان هاي جلو مي باشد. با توجه به اينكه امروزه يا پيشرفت علم، درمان هاي زيادي در رابطه با زيبايي دندان ها بوجود آمده است، مي توان به انواع درمان هاي دندانپزشكي زيبايي اشاره نمود كه عبارتند از: انواع لمينت دندان ، ايمپلنت دندان ، ارتودنسي و جراحي فك و ... كه با توجه به ميزان مشكلات بيمار و صلاحديد دندانپزشك خوب در تهران از يك يا چند روش استفاده مي كنند

روش هاي حفظ سلامت و زيبايي دندان ها

براي حفظ سلامت و زيبايي دندان ها و يا به اصطلاح داشتن لبخند هاليوودي روش هاي بسياري وجود دارد

  • مسواك زدن به صورت مرتب باعث مي شود تا دندان هاي شما از هرگونه آلودگي به دور شوند و دندان هايي سالم و سفيد داشته باشيد. مسواك زدن بعد از هر وعده غذايي را فراموش نكنيد زيرا باعث از بين رفتن آلودگي هاي دهان و دندان به صورت مي شود.
  • خوردن چاي، نسكافه و كشيدن سيگار باعث تغيير رنگ ميناي دندان مي شود و به مرور زمان دندان شما زرد شده و همين باعث پايين آمدن اعتماد به نفس در شما مي شود.
  • خوردن مواد غذايي سالم مانند هويج و كرفس نيز به زيباتر شدن دندان ها كمك مي نمايد.
  • در صورت داشتن هرگونه بيماري عفوني دهان و دندان بايد سريعا به پزشك مراجعه كنيد زيرا اين عفونت ممكن است به همه دندان ها سرايت نمايد.
  • استفاده از نمك براي شستشوي دهان و دندان علاوه بر ضدعفوني كردن دهان و دندان به سفيد شدن آنها نيز كمك مي نمايد.
  • زغال فعال مي تواند به سفيد شدن دندان ها كمك بسياري نمايد.

علاوه بر روش هاي ذكر شده، روش هاي بسيار ديگري نيز براي مراقبت از دهان و دندان وجود دارند كه مي توانند تاثير بسزايي در سلامت دهان و دندان داشته باشند.

لمينت از روش هاي براي داشتن دندان هايي زيبا

لمينت نيز از يك روكش بسيار نازك بر روي دندان استفاده مي نمايد كه معمولا همرنگ دندان است و در برخي موارد كه دندان دچار زردي و تغيير رنگ شده است، رنگ آن را سفيدتر مي نمايد. براي انجام اين روش ابتدا ميناي دندان به ميزان مورد نياز تراش داده مي شود تا اين مواد به خوبي بر روي آن قرار گيرد. اين روش ماندگاري بالايي ندارد و بايد افراد در نگهداري آن بسيار دقت نمايند. با توجه به ميزان هزينه لمينت دنداني پايين تر از روش هاي ديگر اصلاح طرح لبخند مي باشد، از سوي ديگر همه افراد نيز نمي توانند از اين روش استفاده كنند. كسي كه مي خواهد از لمينت استفاده نمايد بايد داراي لثه و دنداني سالم باشد.

اولين قدم در اصلاح طرح لبخند


در ابتدا بايد وضعيت دندان ها و لثه بيمار چك شود. معمولاً يك عكس از دندان هاي بيمار در اولين ملاقات با دندانپزشك خوب در تهران ، گرفته مي شود و سپس، اهداف طرح لبخند و فرايند آن براي بيمار شرح داده مي شود. همان طور كه گفته شد، ممكن است نياز به انجام ارتودنسي و حتي ترميم دندان ها باشد. اگر دنداني نياز به ايمپلنت داشته باشد، پيش از هر اقدامي، دندان بيمار ايمپلنت مي شود. در صورتي كه بيمار به طور كامل مشكلات دهان و دندانش برطرف شود، لمينت دندان انجام مي گيرد. لمينت، يك لايه نازك از جنس سراميك يا كامپوزيت است كه از نظر رنگي، تقريباً همرنگ دندان ها اما شفاف تر و درخشان تر از دندان هاي طبيعي است. استفاده از لمينت، رايج ترين روش در اصلاح طرح لبخند است.

هزينه هاي ترميم زيبايي دندان در ايمپلنت

توجه داشته باشيد ايمپلنت جراحي چند مرحله اي است كه به دو شكل توسط يك پزشك و يا چندين دندانپزشك در تخصص هاي مختلف انجام مي گيرد. يكي از عوامل تعيين كننده سقف و تخمين قيمت ها، استفاده از اين روش توسط يك يا چند پزشك متخصص مي باشد. تبحر و مهارت دندانپزشك معالج تاثير بسيار زيادي در برآورد هزينه هاي ترميم زيبايي دندان در اين عمل ترميمي دارد.

هزينه ايمپلنت دنداني

عمل ترميمي ايمپلنت در قراردادهاي بيمه اي نيست و پرداخت هزينه ايمپلنت دندان در اكثر مواقع به عهده شخص مي باشد. استفاده از روش هاي مختلف قالب گيري و روكش در عمل ايمپلنت فاكتور مهمي در تخمين هزينه هاي ترميم زيبايي دندان ذر اين روش است و توسط دندانپزشك متخصص پروتز مشخص مي گردد. تهيه پروتز از برخي برندهاي توليد كننده مشهور و صاحب نام، احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي داشته و تعدادي از اين شركت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شكست در خط اول درمان را به عهده مي گيرند. برخي برندهاي شركت توليد كننده پروتزهاي دنداني در كشورهاي آمريكا، كانادا، آلمان، سوئيس و سوئد بسيار گران قيمت است و تهيه آنها احتياج به پرداخت هزينه هاي بسيار زيادي خواهد داشت.

هزينه لمينت دنداني


هزينه لمينت دنداني براي هر دندان متفاوت مي باشد مي‌باشد. البته اين هزينه با توجه به نوع لمينت دندان مورد استفاده متغير خواهد بود؛ زيرا لمينت هاي سراميكي به دليل زيباتر، شفاف‌تر و مقاوم‌تر بودن از استحكام و هزينه بيشتري براي استفاده برخوردار هستند. از اين رو به شما توصيه مي‌كنيم، جهت اطلاع از قيمت دقيق لمينت دندان با پزشك معالج مشورت كنيد. تا يك لمينت دندان با قيمت و كيفيت مناسب بر روي دندان‌هاي شما قرار داده شود.

مزاياي استفاده از لمينت دندان

با استفاده از ليمنت دندان، حتي دندان‌هاي زرد شده نيز مي‌توانند به رنگ سفيد و درخشان در آمده و از جذابيت بيشتري برخوردار شوند. هم‌چنين اگر دندان‌هاي شما به صورت كج رشد كرده است. با تراش‌هاي ظريف و دقيق، پس از قرار دادن لمينت يا ونير دندان به شكل بسيار مناسبي در خواهد آمد و شما مي‌توانيد با اعتمادبه‌نفس بالا لبخند بزنيد.
هم‌چنين انجام لمينت براي دندان‌ها نسبت به ارتودنسي هزينه مناسب‌تري را دارد و دندان‌ها را بهتر از انجام عمل ارتودنسي درون دهان مرتب مي‌كند. در صورت نياز مي توانيد به مركز لمينت و ايمپلنت شمال تهران مراجعه كنيد.

بازدید : 537
11 زمان : 1399:2

بهترين دندان‌پزشك زيبايي

وقتي صحبت از بهترين دندانپزشك زيبايي به ميان مي‌آيد اهميت پيشگيري و رعايت بهداشت دهان و دندان و اهميت اين عضو ارزشمند بيش از پيش جلوه‌گر مي‌شود.

عضوي مهم كه سلامتش با سلامت عمومي بدن ارتباط مستقيمي دارد و اگر سلامتي آن به خطر بيفتد باعث بروز مشكلات عديده‌اي مي‌شود و گاه خطرات هولناكي همچون بيماري‌هاي قلبي را در پي دارد.

اما اين عضو مهم علاوه بر اثرات گسترده ي خود در سلامتي نقش قابل ‌ذكر ديگري هم دارد كه انكارناپذير است و آن ايفاي نقش در صحنه ي زيبايي فرد است.

زيبايي دندان‌ها به‌عنوان اولين جلوه در برخورد افراد با يكديگر كه با شكفتن لبخند ايجاد مي‌شود مي‌تواند بنيان‌گذار يك رابطهٔ عميق و خوشايند براي افراد باشد.

دندانپزشك زيبايي

اين زيبايي گاه با مشكلاتي مواجه است و فرد از نعمت داشتن دندان‌هاي زيبا و لبخند زيباتر بهره‌مند نيست كه مي‌تواند دلايل گوناگوني همچون رعايت نكردن اصول بهداشت دهان ودندان، وقوع حوادثي همچون تصادف و ... داشته باشد.

گاه نيز فرد دوست دارد زيبايي لبخند خود را دو چندان كند در حالي كه شايد در ظاهر مشكل قابل‌ذكر نداشته باشد.

اين قبيل مشكلات و البته خواسته‌ها كه تأثيرات بسزايي در زيبايي فرد دارد توسط پزشك متخصص، با نام دندان‌پزشك زيبايي برطرف مي‌شود. هرچند هر دندان‌پزشكي مي‌تواند اين ادعا را داشته باشد كه بهترين دندان‌پزشك زيبايي است زيرا كه تمامي شيوه‌ها را آموزش‌ديده است اما تبحر و توان و مهارت باتجربه و دانش بسيار به دست مي‌آيد.

معرفي خدمات دندانپزشكي زيبايي

دندانپزشكي زيبايي را مي توان بهترين راهكار جهت داشتن چهره اي زيبا دانست كه اين كار را بايد به متخصص دندانپزشك بسپاريد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد. لازم به ذكر است كه بهترين دندانپزشك زيبايي خدمات متفاوتي دارد كه هر يك از آنها ويژگي هاي منحصر به خود را خواهند داشت. از جمله خدمات دندانپزشكي مي توان به: اينله و اونله، ايمپلنت، ارتودنسي، بليچينگ و ... اشاره كرد.

زيبايي را مي توان يكي از مواردي دانست كه همگان به آن توجه ويژه اي دارند. بايد بدانيد كه راه هاي بسياري جهت زيبايي بخشيدن به صورت وجود دارد كه يكي از اين راه ها را مي توان زيباتر كردن دندان ها دانست. بي شك تابحال شاهد لبخند زدن افراد با دندان هاي بد فرم بوده ايد. دندان هاي زيبا سبب خواهند شد كه قيافه شخص علاوه بر زيبايي، خوش فرم تر نيز شود. اما دندانپزشكي براي زيبايي چه اعمالي را انجام مي دهد؟ دندانپزشكي موارد مختلفي را در نظر گرفته تا با استفاده از آنها بتوانيد زيبايي چهره و دندان هاي خود را تضمين نماييد. اعمال زيبايي دندان به انواع مختلف دسته بندي مي شود كه برخي از آنها سبب تغيير اساسي در دندان ها شده و برخي از آنها با تغيير جزئي خواهند بود و انتخاب نوع آن بستگي به پزشك معالج و همچنين وضعيت دندان هاي شما خواهد داشت. بي شك دندان هايي كه خراب شده باشند نياز به ترميم خواهند داشت و به سادگي نمي توان از كنارشان رد شد. دندانپزشكان متعددي در سطح هر شهر فعاليت مي كنند اما از اين ميان بايد بهترين و حرفه اي ترين دندانپزشك را انتخاب نماييد تا بتوانيد بهترين نتيجه را شاهد باشيد.

تفاوت دندانپزشكي زيبايي و ترميمي

با وجود اينكه گفته شد دندانپزشكي زيبايي روشي براي اصلاح طرح لبخند است اما لازم به ذكر است كه قبل از آغاز روند زيباسازي دندان بهتر است روي دندان اقدامات ترميمي كوچك انجام شود. با اين حال به طور كلي مي‌ توان گفت دندانپزشك زيبايي همان دندانپزشك ترميمي است كه به طور گسترده مفاهيم طراحي و همچنين جرم گيري دندان، ترميم زيبايي دندان و مواد دندانپزشكي را آموزش ديده است تا بتواند بين ترميم و زيبايي توازن ايجاد كرده و متناسب با چهره افراد اقدام به ترميم دندان ها نمايد. دقت داشته باشيد با اين وجود مي‌ توان گفت يكي از مهمترين تفاوت هاي دندانپزشكي ترميمي و زيبايي اين است كه اولويت در دندانپزشكي ترميمي بهبود عملكرد دهان و دندان است و حتي به حداكثر رساندن آن مي باشد. در صورتي كه دندانپزشك زيبايي تمركز خود را بر جنبه هاي زيبايي دهان و دندان گذاشته و تمايل دارد كه در گام اول لبخندي زيبا را براي بيمار به ارمغان بياورد. البته با تمام اين تفاسير هر دو دندانپزشك در يك راستا عمل مي‌ كنند.

اصلاح طرح لبخند

انتخاب دندانپزشك زيبايي بر اساس تجربه و تخصص

با وجود اهميت زيادي كه انتخاب دندانپزشك زيبايي دارد به طور حتم قبل از هر اقدامي لازم است كه افراد بهترين دندانپزشك زيبايي را انتخاب كنند. دقت داشته باشيد تجربه و تخصص دندانپزشكي يكي از مواردي است كه مي تواند شما را به آرزوي خود برساند، به طوري كه اين افراد با تجربه، به شما كمك مي كنند تا بهترين روش براي زيبايي لبخند را انتخاب كنيد. حال به طور حتم داشتن تجربه و تخصص يكي از شاخه‌ هاي مهم است كه دندانپزشك زيبايي بايد در اين زمينه آن را كسب نمايد. اگر دندانپزشك وقت و انرژي زيادي براي به دست آوردن تخصص خود كسب كند احتمال موفقيت در درمان هاي دندانپزشكي زيبايي او به طور حتم بيشتر خواهد بود.

هزينه لمينت دندان

هزينه هاي ترميم زيبايي دندان

هزينه لمينت كامپوزيتي به عوامل مختلفي مانند كيفيت، جنس و حجم كامپوزيت بستگي دارد و استفاده از كامپوزيت هاي مرغوب تر و با كيفيت تر احتياج به هزينه بيشتري دارد. ميزان تخريب شدگي دندان مانند پريدگي هاي جزئي، شكستگي ها و بهم ريختگي هاي دنداني از عوامل تاثيرگذار ديگر در تفاوت قيمت ها مي باشد. با اينكه مراجعه به دندانپزشك ماهر و مجرب احتياج به هزينه هاي بيشتري دارد، اما بايد در نظر داشت مهارت و تجربه دندانپزشك خوب در تهران در انجام يك لمينت موفق بسيار موثر است و احتياج شما به جلسات مختلف و طولاني را در يك جلسه برآورده مي سازد. تعداد دندان هاي كانديد شده به منظور لمينت از عوامل موثر ديگر در تخمين هزينه هاي ترميم زيبايي دندان است و با توجه به موارد نام برده لمينت هاي كامپوزيتي هزينه اي از چند صد هزار تومان تا چند ميليون خواهند داشت. ساخت لمينت هاي كامپوزيتي با استفاده از مواد و تجهيزات داخلي انجام مي شود و احتياج به زمان بسيار زيادي ندارد. اين لمينت هاي آماده شده طي يك جلسه بر روي دندان ها نصب شده و به همين خاطر هزينه هاي ترميم زيبايي دندان با لمينت هاي كامپوزيتي نصف هزينه هاي ترميم زيبايي دندان با لمينت هاي سراميكي مي باشد. در برآورد كلي مي توان گفت قيمت لمينت كامپوزيتي در هر دندان بين 700.000 تومان تا 2.000.000 تومان مي باشد.

روش‌هاي جستجوي دندانپزشك خوب در تهران

  • جستجو در اينترنت
  • خواندن نظرات
  • مشاهده مدارك پزشك
  • تأييديه‌هاي دولتي
  • تبليغات كلامي
  • مراجعه به تبليغات در روزنامه‌هاي كثير الانتشار
  • مراجعه به مراكز معتبر

يكي ديگر از راههاي پيدا كردن دندانپزشك خوب در تهران ، مراجعه به مراكز معتبر و معروف در تهران است. زيرا اين مراكز براي خدمت رساني بهتر و كاملتر، تلاش مي‌كنند از دندانپزشكان كاركشته و حرفه‌اي در كادر خود استفاده كنند. بنابراين شما با خيال راحت مي‌توانيد به اين مراكز معتبر مراجعه كرده و تحت درمان قرار بگيريد.

اگر براي داشتن دندانهاي زيبا، به دنبال دكتر دندانپزشكي زيبايي در بين بهترين دندانپزشكان زيبايي تهران مي گرديد؛ هميشه به پيشينه و كارهاي قبلي دندانپزشك خود مراجعه كنيد. سابقه دندانپزشك در زمينه كارهاي زيبايي دندان ميتواند راهنماي شما براي پيدا كردن بهترين دندانپزشك زيبايي باشد.

بازدید : 548
11 زمان : 1399:2

اصلاح طرح لبخند چيست؟

داشتن لبخند زيبا مي تواند افراد را جذاب تر كند. لبخند زيبا، نتيجه هماهنگي و هارموني اجزاء صورت و فك و شكل دندان هاست. اصلاح طرح لبخند به منظور طراحي لبخند زيبا صورت مي گيرد.
داشتن دندان هاي بد رنگ و نا مرتب مي تواند تاثير زيادي در كاهش اعتماد به نفس شما داشته باشد. داشتن دندان هاي زيبا و رديف و البته سالم، لبخند شما را زيباتر مي كند . براي رسيدن به لبخندي هاليوودي و شيك ممكن است تغييراتي درفرم لثه، طول دندان، فاصله و برجستگي دندان ها ايجاد شود تا در نهايت لبخندي زيبا حاصل شود. در واقع رابطه مستقيمي بين اجزاي صورت، اندازه ها و رنگ و شكل آنها در تركيب با يكديگر وجود دارد كه رعايت تناسب اين روابط چهره را خواستني و دوست داشتني مي كند.
امروزه با پيشرفت هاي موجود در دندانپزشكي هر فردي با هر مشكل در دندان مي تواند اقدام به اصلاح طرح لبخند دندان نمايد، كه البته براي ماندگاري اين ترميم ها بايد مراقبت هاي بعدي از آنها به درستي صورت گيرد.
اصلاح طرح لبخند يا لبخند هاليوودي به نمايش گذاشتن دندان ها و لثه ها در وضعيت مناسبي گفته ميشود كه با جذابيت خاصي روي چهره ي فرد كانديد جلوه نمايي ميكند و او را زيباتر مينماياند . اين فرآيند بهبود لبخند و داشتن لبخند زيبا است كه توسط دندانپزشك زيبايي از طريق يك يا چند روش زيبايي دندان از قيبل لمينيت يا لامينيت ، ونير يا كامپوزيت ونير، باندينگ دندان، كاشت دندان و سفيد كردن دندان يا بليچينگ انجام مي شود .

dental implant in iran

نكات طلايي اصلاح طرح لبخند

افراد پس از انجام روش هاي درماني و ايجاد تغييرات در دندان و فك بايد همواره نكاتي را مورد توجه قرار دهند چرا كه در صورت عدم توجه با مشكلات بسياري مواجه مي شوند.

  1. گاهي افراد براي داشتن لبخندي هاليوودي نيازمند برش در بخشي از قسمت دندان ها هستند كه اين عمل براي برخي ناخوشايند مي باشد در اين خصوص بايد با پزشك مشورت كرد و از پزشك توضيحات كاملي در خصوص روش درماني دريافت نماييد.
  2. پس از انجام هر يك از روش هاي درماني بر روي دندان ها فرد بايد همواره روزانه دو مرتبه از مسواك و نخ دندان استفاده نمايد.
  3. فرد بايد سالانه به متخصص دندان جهت بررسي وضعيت كلي دندان ها مراجعه نمايد.
  4. فرد پس از انجام عمليات هاي پزشكي بايد رژيم غذايي خود را اصلاح نماييد.
  5. در واقع افراد پس از انجام هر يك از روش هاي درماني بايد بسيار از دندان هاي مراقبت نمايند.

هزينه اصلاح طرح لبخند

با توجه به اينكه براي انجام اصلاح طرح لبخند براي هر فرد متفاوت مي باشد بنابراين نمي توان هزينه اصلاح طرح لبخند را به طور دقيق تخمين زد . در واقع، هزينه نهايي اصلاح طرح لبخند به عوامل متعددي بستگي دارد كه برخي از آنها عبارتند از:

  • فرايندهاي انجام شده
  • تكنولوژي پيشرفته
  • محل جغرافيايي
  • تجربه دندانپزشك

دندانپزشكي زيبايي

عوامل موثر بر زيبايي لبخند

مهم‌ترين قسمت چهره، لبخند فرد مقابل است كه زيباترين پيام را به مخاطب مخابره مي‌كند و هر چه لبخند زيباتر باشد، تاثيرگذاري بيشتر مي‌شود.
زيبايي لبخند آن قدر مهم و البته تاثيرگذار است كه افراد براي داشتن اين موهبت شگفت انگيز حاضر هستند هزينه كنند و با مراجعه به متخصصين در اين زمينه اين امكان را براي خود فراهم كنند.

نكته ي قابل توجه آن است كه زيبايي لبخند به عوامل مهم ديگري بستگي دارد و آن هماهنگي و هارموني بين اجزاء فك، صورت و دندان‌ها است و هرچه اين هماهنگي بيشتر باشد لبخند زيباتر خواهد بود.
مسلماً با داشتن دندان‌هاي نامرتب، بد رنگ، پوسيده و كوتاه نمي‌توان انتظار داشت كه لبخندي دلنشين داشته باشيد.
به همين خاطر نقش بهترين دندانپزشك زيبايي در رشته‌هاي مختلف بسيار پر رنگ و با اهميت است، گاه لازم است كه اصلاحاتي در فك و لثه صورت پذيرد و گاه امكان دارد دندان‌ها جايگزين و اصلاح و پر شود و گاه به ارتودنسي نياز پيدا مي‌كند.

راههاي شناخت دندانپزشك خوب در تهران

اصولا يك دندانپزشك خوب در تهران ، ميتواند راهنماي شما براي انجام درمانهاي صحيح و به موقع ، با هزينه هاي درست و معقول باشد. دندانپزشكان آموزش داده شده اند تا پيشگيري كننده باشند و آموزش دهنده و در عين حال درمان كننده. هميشه به اين نكته توجه كنيم كه به پزشك يا دندانپزشكي مراجعه كنيم كه اولويتش سلامت بيمارش است.يك جراح دندانپزشك خوب بايد بتواند نيازهاي درماني بيمار را بشناسد و به ترتيب اولويت ( بررسي منافع بيمار ) به درمان آنها بپردازد.
هميشه دندانپزشكي ، يكي از محلهاي انتقال عفونت بوده و يكي از پر خطرترين اعمال پزشكي جهت انتقال انواع ويروسهاي كشنده مثل HIV و هپاتيت B وC. پس هميشه مطب يا كلينيكي را انتخاب كنيد كه از عدم انتقال عفونت در آن مطمين هستيد.و ميدانيد كه در آن استريليزاسيون به درستي انجام ميگيرد.

يك دندانپزشك خوب هرگز بدون بررسي و عكس راديوگرافي كاري انجام نمي دهد در درجه اول گرفتن عكس او پي جي از اصول شروع به كار دندانپزشكي است .

White teethWhite teeth

انواع ايمپلنت دنداني

ايمپلنت يك مرحله اي

در ايمپلنت يك مرحله اي از يك فيكسچر با طول مناسب استفاده كرده و آن را داخل فك قرار مي دهند. اما قسمت رويي ايمپلنت از لثه بيرون باقي مي ماند و پس از بهبودي محل جراحي و جوش خوردن ايمپلنت، تاج ساخته شده (پروتز) روي ايمپلنت نصب مي شود.

در اين روش به دليل اينكه قسمت رويي ايمپلنت از لثه بيرون است، نيازي به جراحي مجدد وجود نداردبنابراين هزينه ايمپلنت دنداني كاهش مي يابد به نسبت ايمپلنت دو مرحله اي . ايمپلنت ساب پريواستيل از ايمپلنت هاي يك مرحله اي محسوب مي شود.

ايمپلنت دو مرحله اي


در روش ايمپلنت دو‌مرحله اي، ابتدا پايه ايمپلنت يا فيكسچر درون استخوان فك كار گذاشته مي شود، به طوري كه كاملا درون لثه قرار مي گيرد. سپس لثه بخيه زده مي شود. مدتي بايد سپري شود تا دوره جوش خوردن و بهبود محل جراحي با موفقيت به پايان برسد. پس از آن در جراحي دوم لثه باز شده و تاج دندان يا پروتز روي پايه نصب مي شود به دليل طولاني بودن و چند مرحله اي بودن هزينه ايمپلنت دنداني دو مرحله اي به نسبت يك مرحله اي بيشتر است .


دانشگاه محل تحصيل دندانپزشك نيز از اهميت زيادي برخوردار است . هر چه دانشگاه محل تحصيل معتبرتر و بهتر باشد بالطبع دندانپزشك شما تحت نظر اساتيد برتر و تحت آموزش اساتيد برتر و حرفه اي قرار گرفته است .

انواع ایمپلنت

مدت زمان درمان اصلاح طرح لبخند

مدت زمان هر يك از روش هايي كه دندانپزشكان زيبايي بنا بر صلاحديد خود و ميزان مشكلات بيمار خود به كار ميگيرند متفاوت مي باشد .بعضي از اين روش‌ها يك درمان زيبايي يك روزه هستند و براي اصلاح نقص‌هاي جزئي مانند لب پر شدگي كاربرد دارند. بعضي از اين درمان‌ها پيچيده‌ترند و نياز به مشاوره و بررسي دقيق و همكاري با لابراتوار تخصصي براي ساخت ترميم‌ها دارند. ساخت ترميم‌هايي مانند ونير پرسليني در لابراتوار معمولاً دو تا سه هفته طول مي‌كشد. قالب و عكس‌هاي گرفته شده از دندان‌ها به لابراتوار فرستاده مي‌شود تا ترميم به صورت سفارشي و دقيق مطابق با شرايط خاص بيمار تهيه شود. بيمار در مدت زمان انتظار براي آماده شدن ترميم دائمي از ونير، پل دنداني يا روكش موقت استفاده مي‌كند. بيمار پس از ساخت ترميم دائمي و ارسال آن به كلينيك دندانپزشكي به بهترين دندانپزشك زيبايي مراجعه مي‌كند تا ترميم نهايي در جاي خود قرار داده و ثابت شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 198
  • بازدید سال : 804
  • بازدید کلی : 32582
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی